Acasă Economie Transportatorii români PROTESTEAZĂ la Bruxelles alături de alți EST-EUROPENI

Transportatorii români PROTESTEAZĂ la Bruxelles alături de alți EST-EUROPENI

148 de transportatori din Bucovina au au plecat în această dimineaţă, cu o cursă aeriană specială de la Suceava la Bruxelles, la un protest organizat la Parlamentul European alături de transportatori de marfă din mai multe state nemulţumiţi de „Pachetul de Mobilitate I”.

Transportatori din Europa de Est care sunt nemulţumiţi de schimbările din domeniu pe care europarlamentarii vor să le adopte, astăzi.

Protestul este autorizat pentru un număr de 600 persoane şi zece camioane, din ţări precum România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) sunt două dintre organizaţiile transportatorilor din România care participă la acest protest.

Transportatorii din Estul continentului susţin că noile reglementări îi dezavantajează în faţa celor din Vestul continentului.

Cei 148 de oameni de afaceri din Suceava, membri ai Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri „Bucovina” au plecat, joi dimineaţa, cu o cursă aeriană specială la Bruxelles pentru a protesta la Parlamentul European împotriva “Pachetului Mobilitate 1” care cuprinde o serie de modificări legislative importante, care va dezavantaja transportatorii români.

Oamenii de afaceri din Suceava au închiriat un avion care va face joi două curse speciale de la Suceava la Bruxelles şi retur, acesta fiind sigura modalitate prin care transportatorii să poată ajunge în capitala Belgiei.

De la Suceava nu sunt curse că Bruxelles, nici măcar către acea parte de Europă şi atunci aceasta a fost varianta pe care am ales-o. Noi facem de aici 12 ore pentru a ieşi din ţară şi să mergem cu maşinile ne-ar fi luat o săptămână. Plecăm 148 de oameni pentru că atâta este capacitatea avionului, mai sunt şi persoane plecate cu maşina mică, toţi sunt administratori de firmă. Protestul va dura până la ora 13.00. Mergem să ne cerem drepturile de cetăţeni europeni, ca firme din Uniunea care mai există. Suntem nemulţumiţi de o parte dintre prevederile pactului, sunt trei puncte care sunt strict protecţioniste”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, Alin Creţu, preşedintele Asociaţiei Transportatorilor de Mărfuri “Bucovina”.

Protestul de la Bruxelles este îndreptat împotriva “Pachetului Mobilitate 1” care prevedere un set de reglementări legislative de modificare a transporturilor la nivel european, dar care îi dezavantajează transportatorii români.

Propuneri cheie în Pachetul Mobilitate 1

Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota, joi, cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1. Dacă vor fi adoptate, aceste propuneri vor fi aprobate în sesiunea plenară a PE din 14 – 17 ianuarie 2019.

UNTRR le-a solicitat sprijinul eurodeputaţilor români să respingă Pachetul Mobilitate 1, în colaborare cu eurodeputaţii din alte state membre ale Uniunii Europene (UE) afectate.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană la 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere; propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti; propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

La data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE (ministrul de resort din România s-a abţinut de la vot) a adoptat poziţia (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE.

Noile reglementări prevăd aplicarea următoarelor reguli:

  1. A detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii.
  2. Restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul.
  3. Interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului; întoarcerea acasă a şoferilor cel puţin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum.
  4. Obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.

După aprobarea poziţiei PE, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea poziţiilor celor trei instituţii europene: Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul de Transport UE, în vederea aprobării textului final.

5 (100%) 2 votes
Mai multe Economie
Comentariile sunt închise.

Recomandări

C.E. recomandă României stabilitate financiară, investiţii, atenţie la pensii

În perioada 2019-2020, România trebuie să întreprindă acţiuni astfel încât să asigure apli…