Acasă Mediu Produsele de curățat afectează grav calitatea aerului

Produsele de curățat afectează grav calitatea aerului

Substanțele chimice din produsele de uz casnic pentru curățat rivalizează cu emisiile nocive ale autovehiculelor în poluarea aerului, relevă un studiu al Universității Colorado din SUA. 

Studiul s-a concentrat pe așa-numiții compuși organici volatili (COV). Aceștia sunt conținuți de produsele pe bază de petrol, cum ar fi lichide de curățare și vopsele, iar când ajung în aer pot forma particule care afectează sănătatea.

Cercetătorii spun că sursele de COV care nu provin de la autovehicule au fost subestimate.

“Reduceți utilizarea”

Aproximativ 95% din petrolul brut intră în producția de combustibili, în timp ce dor 5% sunt rafinați pentru utilizarea în substanțe chimice care sunt incluse în deodorante, pesticide și adezivi.

Dr. Jessica Gilman a spus că autovehiculele sunt poluante pentru că prin arderea combustibilului este emanat  dioxidul de carbon, în timp ce multe dintre produsele de uz casnic se evaporă în aer.

“Cel mai frecvent, ele sunt folosite ca solvenți pentru agenți de curățare “, a declarat Dr. Gliman, cercetător la Administrația Națională Oceanică și Atmosferică.

“Ar fi dificil să eliminăm produsele de curățat pentru că apa simplă nu elimină toate petele”, a spus ea.

Unul dintre colegii doctorului Gilman, dr. Brian McDonald, a sugerat totuși că utilizarea redusă ar fi utilă.

“Utilizați cât mai puțin din produs pentru a obține ceea ce doriți”, a spus el.

Aerul pe care îl respirăm conține un amestec atât de divers de compuși, încât este imposibil ca cercetătorii să fie siguri care este cauza chimică a problemei.

Și există o problemă chiar mai dificilă – stabilirea unor limite de poluare adecvate tuturor. Odorizantele de aer sunt folosite de foarte mulți oameni, spray-urile de curățare sunt utile, deși sunt alergene pentru ochi. Cunosc pe cineva a cărui astm bronșic din copilărie este considerat a fi fost provocat de emisiile chimice de la mobila din dormitor, a spus analistul de mediu, Roger Harrabin  pentru BBC.

Acesta este un domeniu neglijat de cercetare, deoarece atenția publică și mass-media s-au concentrat asupra poluării în aer liber, în detrimentul produselor chimice folosite în interior.

Cercetătorii au realizat o gama larga de informații pentru studiul lor.

Ei studiat prospectele produsele de curățat, au revizuit statisticile deținute de agențiile de reglementare, au efectuat misiuni de eșantionare atmosferică deasupra Los Angeles pentru a examina chimia aerului și au evaluat măsurătorile calității aerului în interior și în exterior.

Echipa a concluzionat că în Statele Unite, cantitatea de COV emise de produse de consum și de produse industriale este foarte probabil de două sau trei ori mai mare decât cea estimată de inventarele actuale de poluare a aerului. Există, de asemenea, surse naturale de COV în mediu.

50% din poluare provine din produsele chimice

Cercetătorii au citat ca exemplu estimările actuale ale Agenției pentru Protecția Mediului din SUA (APE).

APE consideră că aproximativ 75% din emisiile de COV pe bază de petrol provin din carburanții pentru autovehicule și aproximativ 25% din produsele chimice.

Reevaluarea realizată de cercetătorii de la Universitatea Colorado pune procentul de poluare  la 50-50.

“Utilizarea acestor produse emit COV la valori comparabile cu cea a țevii de eșapament a mașinii dvs. Unul dintre principalele motive este că atât în ​​SUA, cât și în Europa, reglementările privind calitatea aerului s-au concentrat pe controlul emisiilor provenite de la autovehicule “, a spus dr. McDonald, afiliat la Institutului Cooperativ pentru Cercetare în Științe ale Mediului (CIRES) din Colorado si este autorul principal al studiului.

Experții spun că rezultatele acestei cercetări sunt aplicabile altor state industrializate, inclusiv celor din Europa.

Anthony Frew, profesor de medicină respiratorie la Brighton & Sussex Medical School din Marea Britanie, a declarat: “Această cercetare este utilă întrucât poluarea aerului trebuie să ia în considerare toate sursele de poluanți și măsurile care vizează mașinile abordează doar o parte a problemei”.

Studiul Universității Colorado a fost publicat în Science Magazine și a fost prezentat, joi, la reuniunea anuală a Asociației Americane pentru Progresul Științelor din Austin, Texas.

 

5 (100%) 7 votes
Mai multe Mediu
Comentariile sunt închise.

Recomandări

A New Era in EU-Russia Relations

The European Union is taking up a defensive position. This is not isolationism but pragmat…